Casino na lodi

07.08.2014 18:28
Casino na lodi je diametrálně odlišné od Casin na pevnině. Společné mají snad jen to, že tam lidé prohrávají peníze.  Každopádně Casino na moři, je hlavně o zábavě.  Moc se tu nehraje na to, kolik se za den vydělalo. Hlavní je aby se lidé bavili, přišli zase a hlavně nechali dýško. TIPS,TIPS,TIPS to je to, oč tu běží. Výplata dealerů je 10 dolarů za den, zbytek si musíme vydělat. Vydělat tím, že se bavíme se zákazníky, vtipkujeme, smějeme se jejich vtipům a prostě tak trochu děláme show. Samozřejmě, že musíte mít profesionální přístup, ale nemusíte mít takovou tu pokerface, jako že o nic nejde. Nejlepší je , když hosty podporujete nahlas. Když se točí kulička na ruletě,chcete aby padlo nejvíce nasazené číslo, takže klidně zahlásíte něco jako :,,  Cmon  17,Cmon“, když hráč doubluje na blackjacku a dostane 21, pochvalte ho: ,,Nice double“. Když dostanete, blackjack do ruky zakřičte si spolu:,, Here we go“! Hosté chtějí slyšet , že jim to přejete a že jste na jejich straně J . Odmění  Vás za to. Naštěstí jsou Američané (což je většina klientů) zvyklí tipovat.  A taky mají rádi, když je oslovujete jménem, je to víc osobnější a dáváte tím najevo ,že jste přátelé. A vy se na týden přáteli opravdu stanete. Oni  Vás také oslovují  jménem, navzájem se zeptáte jaký jste měli den, kde jste se  byli podívat a prostě si s nimi kamarádsky popovídáte když se potkáte na jídle, nebo třeba mimo loď. Ani lehčí flirtování není zakázáno. Já jsem za prvních 10 dní dostal hned dvě telefonní čísla :-D A to mě ani nenapadlo si o ně říct. Ale samozřejmě během Cruisu ( týdenní  plavba) musíte udržovat přístup zaměstnanec-host. Každopádně za týden, se s některými hosty tak skamarádíte, že vám i občas přijde líto, že se s nimi musíte v sobotu rozloučit a  v neděli přivítat novou vlnu .
 
Krupier má na lodi vcelku pohodový život. Společně s muzikanty , lidmi ze sekce umění a prodavači z Funshopu( obchodu bez cla a daní) se má určitě nejlépe, co se volného času týká. Casino může být otevřeno jen v mezinárodních vodách, t.j. 3 míle od pobřeží. V praxi to znamená , že první dealři přicházejí do Casina závroveň se sirénou ,která oznamuje vyplouvání z přístavu.Obvykle je to kolem páté hodiny odpolední. Pokud si přivstanete, můžete celý den strávit na pláži, v restauracích, na kolech nebo v nákupnmh centru kdekoliv na ostrově. Důležité je být před pátou zpátky v přístavu. Kdo někdy pracoval v Casinu ví, že dealeři mají obrácený život, a proto pro ně není jednoduché vstát před 9 hodinou ranní :-). Já osobně jsem na snídani vstal tolikrát, kolikrát Ceelsea vyhrála ligu mistrů.
Kolik hodin denně/týdně tedy pracuji? Celkem je v Casinu 20 krupierů a každý má trošku jiný pracovní čas. Obvykle se ale pracuje cca 6-7 hodin denně. Když otevírám Casino Začínám kolem 17:00 a končím kolem půlnoci, když zavírám začínám ve 20:00 a končím ve 2 nebo ve tři ráno. Záleží kolik lidí je v Casinu a jak moc se hraje. Každopádně lidi jsou zde na dovolené a každý z hostů ráno vyráží za dobrodružstvím, takže nikdo nestráví celou dovolenou na blackajcku i když je to sebevětší gambler. Takže pryč jsou pražské probdělé noci ,kde jsem v 7 ráno stál u prázdného stolu po 11 hodinové směně. Jediný náročnější den je úterý ,kdy nekotvíme a casino je tedy otevřeno od dopoledních hodin. Mě čeká cca 11 hodinová směna s 3 hodinovou pauzou. Ovšem Sea Day je vykompenzován nedělí,kdy kotvíme v domácím přístavu. Hosté odjíždějí a přichází nových tři a půl tisíce nadšených turistů. Pro nás to znamená 12 hodinové volno v San Juanu. Pracovní doba začínám až v 22:00 a končí po dvou až čtyřech hodinách. Volno mám jednou za 14 dní ,ale v podstatě neděle se dají brát taky jako takový volný den. Suma sumárum měsíčně odpracuji 180-200 hodin.
Musím říct, přiznat že jsem byl příjemně překvapen,možná až zaskočen přístupem manažerů a supervisorů v casinu. Před odjezdem jsem byl seznámen s tím, že přístup k zaměstancům v americké společnosti je diametrálně odlišný od přístupu k zaměstancům v Češké republice. Pořád se ptají jak se mám, jestli mi něco nechybí, jesli je všechno Ok v kabině, jaký jsem měl den atd. Zpočátku jsem si myslel že jsou to jen řečnické otázky, ale postupem času mi došlo, že se opravdu zajímjaí , jestli se cítím dobře. Uvědomují si, že jsem to já, kdo je v přímém kontaktu se zákazníky. A když budu unavený,znechucený nebo neštaastný , tak to budu předávat na hosty u stolu. A protože spokojený a vracející se zákazník je základní vize každé prosperující firmy i ten nejspodnější článek řetězce je důležitý proto všichni zaměstnanci mají plnou podporu od svých nadřízených. Opravdu, nejedná se jen o casino. Lidé z kuchyně, servírky, uklízečky, pokojské, ti všichni mají náročnější práci než já a přesto jsou věčně vysmátí.